Hoe automatiseer ik de betaalherinneringen?

Je kan per factuur herinneringen versturen, maar we hebben ook mogelijkheden om dit te automatiseren. Je kunt dit instellen in Beheer -> Facturatie -> Automatische herinneringen. Je komt vervolgens op onderstaand scherm.


Mogelijke instellingen.

Automatisch vanaf: Kies hier vanaf wel F-nummer je wilt starten. Hiermee kan je voorkomen dat je oude facturen ook herinneringen stuurt.

Kanaal: Voor nu is 'Alleen e-mail' mogelijk

Dagen: Kies vervolgens hoeveel dagen na de vervaldatum je de mail wilt versturen. Je kunt ook kiezen uit '0' of het veld leeglaten als je het niet automatisch wilt versturen.

⚠ Goed om te weten

Veel opslaglocaties kiezen ervoor om particulieren geen factuur te sturen. Je kunt het veld 'Factuur versturen' leeg laten en direct de 1e herinnering sturen of alsnog de factuur versturen en later een herinnering.

Beantwoord dit je vraag? Bedankt voor de feedback Er was een probleem

Extra hulp nodig? Neem contact op Neem contact op