Hoe werkt het archiveren van klanten (en objecten)?
Als een klant en/of voertuig niet langer bij je locatie blijft is het een logische stap om deze te archiveren. Met archiveren verplaats je het object van de 'actieve' lijst naar de 'gearchiveerde' lijst. Dit is de ideale manier om overzicht te bewaren, terwijl je de geschiedenis ook behoudt.
Je kan items archiveren door gebruik te maken van het 'doosje' rechtsboven.
Wanneer kan je een item archiveren?
Vervolgens kom je op een scherm met de meest actuele informatie. Er zit een controle op, zodat je geen items kan archiveren die nog actief zijn. Hieronder een voorbeeld van het scherm bij het archiveren van een klant.
Wat moet ik nu doen als de archiveer knop grijs is?
Neem even de tijd om de informatie door te lezen. Er staan hier 2 belangrijke dingen, namelijk de punten die je zelf moet uitvoeren voordat de klant gearchiveerd kan worden en wat de software voor je doet als je op de 'archiveer' knop klikt. In dit geval heeft de klant een actieve reservering en is de facturatie niet gestopt, je kan de klant met deze reden nog niet naar het archief verplaatsen. Klik op de label om het op te lossen.
Wat moet ik nu doen als de archiveer knop rood is?
In dat geval kan je het item archiveren. Je ziet (indien van toepassing) ook nog een stukje tekst wat er automatisch voor je wordt doorgevoerd.
Ik heb het item gearchiveerd. Wat nu?
Je kan altijd alles nog terugvinden in het archief of eventueel terugzetten.
Indien de klant geen reservering heeft gehad kan je de klant ook nog volledig verwijderen via het prullenbakje rechtsboven. Indien de klant een reservering en/of facturen heeft gehad kan de klant niet volledig verwijderd worden, omdat deze historie bewaard moet blijven.