Je facturen overdragen aan een incassobureau

Wanneer je diverse herinneringen en aanmaningen verstuurd hebt maar de klant alsmaar niet betaald, welke opties zijn er dan nog over? Je zou de toegang kunnen blokkeren, maar uiteindelijk is de laatste optie alleen nog maar het overdragen naar een incassobureau. We hebben dit makkelijker voor je gemaakt. Hieronder vertellen we meer over alle mogelijkheden.


Stap 1: Functionaliteit activeren en gewenste bureau kiezen.

Ga naar Beheer -> Facturatie en kies hier het het gewenste incassobureau waaraan je de wanbetalers wilt overdragen. Op dit moment werken we samen met een klein aantal partijen, maar staan open voor verdere toevoegingen.


Stap 2: Ga naar de specifieke wanbetaler

Je ziet hier nu een optie om een nieuwe case bij een incassobureau aan te leveren. Klik hiervoor op 'Nieuwe zaak'


Stap 3: Maak de case compleet

Kies vervolgens welke facturen je naar het incassobureau wilt overdragen en geef bij de notities ook nog extra informatie op welke van pas kan komen voor het incassobureau en de opvolging hieraan. Vervolgens kan je de Case aanmaken. Er wordt nog niks verstuurd.


Stap 4: Controleer de case

Je kunt nu de case en de inhoud van de case controleren. De laatste stap is het versturen.


Stap 5: Lever de case aan bij het geselecteerde incassobureau

Voordat je de case verstuurd zie je nog eenmaal de voorwaarden van het geselecteerde incassobureau.


Het vervolg: De case wordt opgepakt

Nadat de case is aangemaakt kan je deze altijd terugkijken via de software. Het gekozen incassobureau ontvangt een mail van de zaak en neemt contact met je op als er extra informatie nodig is om opvolging te doen.

Beantwoord dit je vraag? Bedankt voor de feedback Er was een probleem

Extra hulp nodig? Neem contact op Neem contact op