Een rekeningnummer (voor automatische incasso) van een klant aanpassen

Dit artikel is voor degene die gebruik maken van online incasso's voor de huurders.

Het kan zijn dat het rekeningnummer van een huurder veranderd. Dit kunnen zij zelf aanpassen in het klant-account door de 'oude' machting te verwijderen en deze opnieuw af te sluiten. Maar je kunt dit ook als verhuurder.

Verwijder de incasso-machting

Open de machting door op het knopje 'Mandaat' te klikken. Gebruik vervolgens de prullenbak rechtsboven om de machtiging te verwijderen.


Voeg het nieuwe mandaat toe.

Na het verwijderen kan je nogmaals op het knopje klikken. Selecteer vervolgens de methode om een nieuwe machting af te sluiten. Als je geen nieuwe machtiging instelt krijgt de huurder wel een nieuwe factuur, maar ziet hij/zij opnieuw alle geactiveerde betaalopties.

Handmatig toevoegen: Je kunt nu zelf de machtiging aanmaken. We nemen het IBAN over wat opgeslagen staat bij de klant, maar dit kun je aanpassen.

Overige opties: Je stuurt een link naar de huurder om zelf een nieuwe incasso in te stellen via de betaallink voor ā‚¬0,01

šŸ’” TIP: De huurder kan ook zelf het rekeningnummer aanpassen via de stappen die hierboven beschreven zijn in het eigen account.

Beantwoord dit je vraag? Bedankt voor de feedback Er was een probleem

Extra hulp nodig? Neem contact op Neem contact op