Ik heb een verkeerd factuur verstuurd, wat nu?

De beste oplossing? Ligt eraan! Probeer eerst de factuur te verwijderen.

Factuur kan verwijderd worden.

Als je de factuur kan verwijderen komt deze hierna opnieuw in concept te staan en kan je eventuele aanpassingen aan de klant of factuurregel(s) doen. Zolang de factuur in concept staat worden de aanpassingen direct op de factuur verwerkt.

Factuur kan niet verwijderd worden

Het kan zijn dat je de factuur niet kan verwijderen, omdat de factuur een oplopend nummer heeft of de factuur al naar de boekhouding is verstuurd. In dat geval moeten we een creditfactuur aanmaken. Hieronder laten we deze stappen zien.


Creditfactuur aanmaken

Klik op 'Regels / Credit' om te starten. Vervolgens kom je op onderstaand scherm. Klik op 'Crediteren' als je de volledig factuur opnieuw wilt aanmaken.


Factuurregel aanpassen + opnieuw aanmaken van de factuur

We gaan weer terug naar de factuurregel voor de aanpassing. Maak deze dan inactief via de onderstaande stappen. Vervolgens kan je via de reservering een nieuwe factuurregel aanmaken en de factuur opnieuw versturen.


Voordat je de factuur verstuurd zorg dat je alle aanpassingen hebt gedaan. Je kunt deze stappen ook gebruiken als je bijvoorbeeld de verkeerde klantnaam of BTW-tarief hebt gebruikt.

Beantwoord dit je vraag? Bedankt voor de feedback Er was een probleem

Extra hulp nodig? Neem contact op Neem contact op