Hoe wissel ik een klant van plek (opslagruimte e.d.)?
💡 Als de klant een plek van hetzelfde formaat huurt kun je via het potloodje bij de reservering de plek aan passen.
Gaat de klant naar een ander formaat? Volg dan onderstaande stappen.
Sluit de huidige reservering
Gebruik de knop rechtsboven en kies vervolgens de datum waarop de klant wisselt van plek.
Maak een creditfactuur
Ga naar het meest recente factuur (van de oude plek toe) en klik op 'Regels / Credit' en vervolgens op 'Gedeeltelijke credit'
De software bepaald automatisch welk deel van de maand de klant niet hoeft te betalen (in dit geval -33,33 van het maandbedrag van €50). Klik op 'Maak aan'
Start een nieuwe reservering + een nieuwe factuurregel
Ga terug naar de klant en start een nieuwe reservering. Kies hier de nieuwe plek en de startdatum. In de meeste gevallen wordt de einddatum van de 'oude' plek de startdatum van de 'nieuwe' plek. Deze houdt rekening met de gekozen startdatum van de nieuwe plek. Klik op 'Maak aan'.
Verstuur de factuur
Aangezien je een creditregel + nieuwe factuurregel hebt gemaakt komen deze samen op 1 factuur. Je ziet hier duidelijk wat de klant moet bijbetalen of terugkrijgt. Deze factuur moet je nog wel handmatig versturen.
Even controleren
Tijd voor een controle! Ga terug naar de klant en bekijk het overzicht of alles juist is toegevoegd.
⚙️ In ontwikkeling: We werken aan een mogelijkheden om deze stappen te automatiseren. Wanneer dit online staat zal dit help-artikel worden aangepast.