Hoe wissel ik een klant van plek (opslagruimte e.d.)?

💡 Als de klant een plek van hetzelfde formaat huurt kun je via het potloodje bij de reservering de plek aan passen. Gaat de klant naar een ander formaat? Volg dan onderstaande stappen.


Sluit de huidige reservering

Gebruik de knop rechtsboven en kies vervolgens de datum waarop de klant wisselt van plek. Verstuur geen afscheidsmail en zet 'Eindverrekening huur' ook uit.


Start een nieuwe reservering

Ga terug naar de klant en start een nieuwe reservering. Kies hier de nieuwe plek en de startdatum. In de meeste gevallen wordt de einddatum van de 'oude' plek de startdatum van de 'nieuwe' plek.


Maak een nieuwe factuurregel aan

Deze houdt rekening met de gekozen startdatum van de nieuwe plek. Klik op 'Maak aan'.


Maak het definitief door een nieuw contract aan te maken

Is dit niet nodig? Gebruik dan de knop 'Negeer'.


Even controleren

Tijd voor een controle! Ga terug naar de klant en bekijk het overzicht of alles juist is toegevoegd.


Besluit of je een verrekening wilt doen

De klant heeft in bovenstaand voorbeeld als € 5 voor de helemaal maand juli betaald, terwijl hij deze plek maar tot de 20e heeft gehuurd. Je kan hier gemakkelijk een gedeeltelijke credit voor aanmaken. Hoe dit werkt? We vertellen het in dit artikel: Hoe maak ik een creditfactuur aan?

⚠️ Handig om te weten: Het is nog niet mogelijk om de creditfactuur en de factuur voor de nieuwe plek te combineren, dit komt op een later moment. De klant ontvangt dus één nieuw factuur voor de 'nieuwe' plek en een creditfactuur + eventuele terugbetaling voor de 'oude' plek.

⚙️ In ontwikkeling: We werken aan een mogelijkheden om deze stappen te automatiseren. Wanneer dit online staat zal dit help-artikel worden aangepast.

Beantwoord dit je vraag? Bedankt voor de feedback Er was een probleem

Extra hulp nodig? Neem contact op Neem contact op