Hoe pas ik het betaaltermijn van een klant aan?

Elke factuur heeft een standaard betaaltermijn welke de software haalt uit de informatie die ingevuld in 'Beheer -> Facturatie'. Voordat je een factuur verstuurd kan je nog wel het betaaltermijn aanpassen.


Waar ziet de klant dit betaaltermijn?

De klant ziet het door jou gekozen betaaltermijn in de mail die verstuurd wordt, maar ook als hij/zij ingelogd is in het eigen account en de facturen bekijkt. Eventueel kan je er ook voor kiezen om aangepast betaaltermijn in te vullen als tekst bij bijzonderheden. Zie onderstaand voorbeeld.

TIP: gebruik niet te veel woorden wegens beperkte ruimte op de factuur.

Voorbeelden

De klant ziet deze opmerking dan als volgt bij de factuur verschijnen:

⚠️ GOED OM TE WETEN: Als je een koppeling hebt met de boekhouding (zoals Exact/ Twinfield / Snelstart) kan het zijn dat we alsnog het standaard betaaltermijn meesturen in de verkoopboeking, aangezien tekst hier niet geaccepteerd wordt als betaaltermijn.

Beantwoord dit je vraag? Bedankt voor de feedback Er was een probleem

Extra hulp nodig? Neem contact op Neem contact op