Hoe kan ik de betaalmethode van een klant aanpassen?

De standaard betaalmethodes die gehanteerd worden vind je in Beheer -> Facturatie, eventueel kan je per klant een aanpassing doen als je een uitzondering wilt maken. Hieronder de verdere toelichting.


De standaard betaaloptie(s)

Deze vul je in op onderstaande plek, ga naar Beheer -> Facturatie en klik op het potloodje. Wanneer je bepaalde opties niet kan activeren is het omdat je nog een Mollie-account moet koppelen of hier betaalmethodes moet activeren. Meer hierover lees je hier: Mollie kopellen aan de software


Een uitzondering per klant maken

Ga naar de specifieke klant toe en klik op het 'potloodje' om de klantgegevens aan te passen. Als je hier een optie selecteert kan de klant altijd via die optie betalen, ondanks de 'standaard' opties.

💡 TIP voor Bedrijfs- & Opslaglocaties die maandelijks factureren:

Ze in het beheer de volgende opties aan. "iDEAL + Mandaat" & "Automatische incasso", dan kunnen alle klanten alleen via incasso's betalen, tenzij jij ze handmatig een andere voorkeur geeft.

Beantwoord dit je vraag? Bedankt voor de feedback Er was een probleem

Extra hulp nodig? Neem contact op Neem contact op