Klant ziet af van de reservering

Je hebt net een klant volledig toegevoegd in de software, maar krijgt bericht dat hij/zij ervan afziet. Wat kan je nu het beste doen? Er zijn 2 opties.


Factuur is nog niet aangemaakt.

Je kunt waarschijnlijk de reservering nog volledig weggooien. Klik op de sluitknop rechtsboven bij de reservering en je ziet het volgende scherm. Deze functionaliteit verwijderd de reservering, het contract en de factuurregel. Vervolgens kan je de klant archiveren.


Factuur is wel aangemaakt.

In dit geval kan je de reservering alleen nog sluiten. Vul hier dezelfde einddatum in als de startdatum en klik op 'Sluit'.

Vervolgens krijgt de reservering, het contract en de factuurregel allemaal een einddatum.

⚠️ GOED OM TE WETEN

Je kunt de klant waarschijnlijk nog niet archiveren omdat er een factuur nog niet betaald is. Maak een creditfactuur aan en zet de originele factuur op betaald. Hoe je dat doet? Dat lees je hier: Hoe maak ik een creditfactuur aan?

Beantwoord dit je vraag? Bedankt voor de feedback Er was een probleem

Extra hulp nodig? Neem contact op Neem contact op