Hoe werkt de automatische incasso-opvolging?

Indien je geen automatische opvolging hebt ingesteld dien je een mislukte incasso handmatig op te volgen. Dat kan via de volgende stappen: https://help.1stalling.nl/article/63-wat-te-doen-bij-een-mislukte-incasso. Wil je klanten automatisch opvolgen dan kan je de configuratie hiervoor doen in Beheer -> Facturatie en vervolgen 'Opvolging incasso's',


Mogelijke instellingen

Vervolgens kom je op het volgende scherm. Hieronder een toelichting van de mogelijkheden.


Automatisch opvolgen: Geef hier het F-nummer op na welk factuur je wilt starten met automatisch opvolgen. Dit kan gebruikt worden om aan oude facturen geen automatische opvolging te geven:


Opvolging: Je hebt hier 2 opties. Direct een iDEAL-link sturen of de Incasso opnieuw starten en als die nogmaals mislukt een extra iDEAL-link sturen. Dit is afhankelijk van eigen voorkeur, een extra incasso brengt kosten met zich mee, maar kan in bepaalde gevallen lijden tot een eenvoudige betaling.


Via: Momenteel is alleen e-mail beschikbaar


Volgende poging: Hier kan je opgeven hoeveel dagen na de mislukte incasso de actie en het bericht hierbij verstuurd dienen te worden. Vaak wordt hier gekozen voor 2-3 dagen.

Beantwoord dit je vraag? Bedankt voor de feedback Er was een probleem

Extra hulp nodig? Neem contact op Neem contact op