Wat te doen bij een mislukte incasso?

Als de automatisch incasso mislukt of gestorneerd is zie je dit terug in het overzicht 'Niet betaald'. Open de factuur om dit issue op te lossen. Onder 'Acties' vind je de knop 'Betaalopties'. Hier kun je de gewenste optie selecteren.


Betaling opnieuw starten of een andere betaalmethode gebruiken

Bij 'Opnieuw proberen' wordt de volgende werkdag opnieuw geprobeerd het bedrag te incasseren. Bij 'Wijzig betaalmethode' wordt de incasso eenmalig geannuleerd en kan er op andere manieren betaald worden. Verder toont dit scherm ook de reden dat een incasso mislukt is.

⚠️ Goed om te weten: De huurder ontvangt niet automatisch een bericht dat de incasso opnieuw gestart wordt. In de module 'automatische opvolging' gebeurd dit wel. Meer lezen doe je hier: https://help.1stalling.nl/article/141-hoe-werkt-de-automatische-incasso-opvolging

💡 TIP: Mocht een klant (erg) vaak incasso-problemen hebben dan kan je de incasso soms beter tijdelijk stoppen door de machtiging via de klant te verwijderen en samen de oplossing te bespreken. Dit scheelt onnodige incasso-kosten.

Beantwoord dit je vraag? Bedankt voor de feedback Er was een probleem

Extra hulp nodig? Neem contact op Neem contact op