Hoe behandel ik een lead?

Een lead kan een nieuwe huurder worden! Maar hoe pak je dit het beste op? Wij helpen je graag. De leads die je op moet pakken vind je in het filter 'Te doen'.


Contact met de klant opnemen

Wij adviseren om zo snel mogelijk nadat de lead is binnengekomen contact op te nemen met de mogelijke klant. Vaak is er een telefoonnummer achtergelaten, zo kun je bellen en uitnodigen op locatie. Een andere mogelijkheid is de klant via 'Stuur bericht' een reactie te sturen.

⚠️ Helaas komt de reactie van de klant nog niet binnen in de lead, maar in je eigen e-mailbox.

Lead definitief toevoegen

Heb je de klant gesproken en wilt hij/zij definitief huren? Dan kan je op de knop 'Voeg klant toe' klikken naast de klantnaam. Je komt hierna in het bekende scherm van 'Klant toevoegen', waarbij de meeste informatie alvast ingevuld is. Volg hier de gebruikelijke stappen. Wanneer je de klant volledig hebt toegevoegd veranderd de status van de lead ook van 'Te doen' naar 'Behandeld'.

💡 TIP: Ons huidige advies is om een lead pas als klant toe te voegen als je zeker weet dat hij/zij wilt huren. Zo hou je het bestand met klanten overzichtelijk.


Bijzonderheden bijhouden en statistieken

De notities en status als je de lead opent zijn om jou als verhuurder te helpen om overzicht te houden in je leads en niet zichtbaar voor de klant. Wil je meer statistieken zien van het aantal leads dat je locatie ontvangt? Gebruik het volgende knopje rechtsboven.


⚠️ GOED OM TE WETEN! Als je leads langer dan 3 maanden in 'Te doen' laat staan worden nieuwe aanvragen via de 1Stalling locatiepagina geblokeerd, omdat de software denkt dat je locatie vol zit. Behandel deze leads door ze naar de toekomst te verschuiven, op de wachtrij te zetten of te behandelen.


Beantwoord dit je vraag? Bedankt voor de feedback Er was een probleem

Extra hulp nodig? Neem contact op Neem contact op