Introductie 😄 - Klant toevoegen compleet - Opslag

Welkom! Leuk dat je gebruik maakt van onze software, hierbij een korte introductie hoe je de eerste nieuwe klanten handmatig toevoegt in de software. Meer weten over hoe klanten zelf online kunnen reserveren? Bekijk dan dit onderdeel: Online reserveringen.


  1. Klant toevoegen

Het begint het invoeren van de klantgegevens, je komt hier via de volgende optie.

📤 Bericht: Je klant ontvangt tijdens het toevoegen de mail: 'Klant - Nieuwe klant (wel huurder)'. Deze mail kun je vinden in Beheer -> E-mails en hier ook aanpassen. Meer informatie over alle mails vind je hier: Mailen vanuit de software.


  1. Maak een reservering aan

Volg opnieuw de assistent en maak een reservering aan, hier geef je aan welke plek de klant huurt en vanaf welke datum. Klik vervolgens weer op 'Maak aan'

🪄 AUTOMATISEREN: Geef geen einddatum op als je wilt dat het contract + de facturatie blijft doorlopen tot een opzegging van de klant, ookal werk je met jaarcontracten.

📤 GEEN Bericht: Je klant ontvangt geen mail van het toevoegen van een reservering.


  1. Start de facturatie door een factuurregel aan te maken

Eventueel kan je in deze stap de huurprijs voor deze specifieke klant aanpassen, de standaard prijzen zijn ingesteld in het beheer. Klik op 'Maak aan' als je klaar bent.

📤 GEEN Bericht: Je klant ontvangt nog geen mail door het toevoegen van een factuurregel.


  1. Maak een contract aan

Alle informatie staat hier standaard ingevuld, eventueel kan je zelf nog additionele afspraken toevoegen. Je hebt vervolgens 2 opties:


Met e-mail: De klant kan het contract (thuis) via zijn/haar eigen account tekenen.

Zonder e-mail: De klant kan het contract direct tekenen via jouw account op locatie.


  1. Bekijk de factuur

In Facturen onder het menu 'Concept' staat de factuur klaar om te versturen. Huurt de klant 2 ruimtes? Voer dan eerst de voorgaande stappen nogmaals uit, dan komen beide ruimtes op dezelfde factuur te staan.

💡 TIP: Zie je de factuur niet in concept staan? Lees dan dit artikel: Factuur staat niet in concept, hoe komt dat?


  1. Maak de factuur definitief

Vervolgens kan je de factuur definitief maken, afhankelijk van de keuze ontvangt de klant de factuur opnieuw wel of niet per e-mail. De klant kan de factuur altijd nog terugvinden in het eigen account.


Je bent klaar!

Na het versturen van de factuur heb je alle stappen doorlopen! Je hoeft nu alleen nog via het dashboard te controleren of de factuur en het contract betaald en ondertekend zijn.

🪄 AUTOMATISEREN: In de stap hierboven (verstuur de factuur) zie je de optie om te volgende factuur automatisch aan te maken. Meer hierover kun je hier lezen: Facturen automatiseren, hoe doe ik dat?

Beantwoord dit je vraag? Bedankt voor de feedback Er was een probleem

Extra hulp nodig? Neem contact op Neem contact op